Halaman

07 January 2013

Pimpinan BN lawat warga emas

Oleh : Amirullah Othman

“Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing”. Begitulah perumpamaan yang harus ada dalam kehidupan kita yang mengamalkan cara hidup bermasyarakat.

Dalam meniti hari-hari yang mendatang, masih ramai golongan yang memerlukan bantuan dan perhatian daripada pemimpin-pemimpin agar kesusahan mereka dapat dikurangkan.

Justeru itu, Pegawai Pembangunan Parlimen Marang, Senator Dato’ Haji Abdul Rahman Bakar bersama-sama Pegawai Pembangunan DUN Bukit Payong, Encik Zaidi Muda serta Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung dalam DUN Bukit Payong telah memilih cara berkunjung dari rumah ke rumah untuk menyampaikan sumbangan kepada lebih 30 warga emas dan pesakit kronik di DUN Bukit Payong.

Dato’ Abdul Rahman Bakar dan Encik Zaidi meluangkan masa bertanya khabar sebelum menyampaikan barangan keperluan harian kepada golongan kurang bernasib baik itu.

Program itu juga bertujuan untuk mendekatkan lagi hubungan kemesraan dan ikatan silaturahim antara pemimpin dengan rakyat.

Antara penerima-penerima bantuan ini adalah dari Kampung Atas Tol, Kampung Surau Panjang, Kampung Belukar Jambu, Kampung Laut, Kampung Bukit, Taman Permint Permai, Kampung Titian Baru dan Kampung Kedai Buluh yang memerlukan bantuan perhatian pemimpin setempat.

Encik Zaidi juga mengambil kesempatan ini untuk turun padang mengunjungi pesakit-pesakit kronik dan warga emas dalam DUN Bukit Payong untuk memastikan golongan ini tidak tercicir menerima bantuan terutamanya bantuan bulanan Jabatan Kebajikan Masyarakat.