Halaman

08 January 2013

Umno sedia ‘tawan’ Bukit Payong

Oleh: Kamarudin Mat Akib dan Amirullah Othman

Umno dan Barisan Nasional (BN) sedia menawan semula kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Payong, pada pilihan raya umum akan datang. Pegawai Pembangunan DUN Bukit Payong,

Encik Zaidi Muda, berkata dengan sokongan golongan muda yang kian bertambah dan dokongan pengundi veteran yang masih setia dengan perjuangan Umno, tidak mustahil BN akan merampas semula kerusi berkenaan daripada pembangkang.

“Pada Pilihan Raya Umum Ke-12, kita (BN) hanya kalah dengan majoriti tipis iaitu 115 undi. Saya yakin dengan kesungguhan jentera Umno bekerja sejak sekian lama hingga saat pilihan raya akan datang, kita akan merampas semula kerusi DUN Bukit Payong,” katanya ketika ditemui Teganukita, hari ini.

Beliau berkata, sehingga ini semua jentera pilihan raya bagi sembilan peti undi di DUN Bukit Payong telah siap sedia menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13).

“Begitu juga 23 cawangan Umno yang ada di DUN Bukit Payong telah siap sedia untuk menggempur kawasan pembangkang bagi menarik pengundi supaya menyokong BN,” katanya.

Encik Zaidi yakin dengan kerjasama semua pihak dan bantuan Umno Bahagian Marang, tidak ada masalah besar bagi BN memenangi semula DUN Bukit Payong yang dimenangi BN pada PRU 12.

“Sejak kebelakangan ini sokongan dari golongan muda, terutama pengundi baru meningkat dan kita yakin senario ini akan membantu BN menawan semula DUN Bukit Payong,” katanya.

Beliau memberi jaminan pihaknya akan meningkatkan usaha mendekati pengundi dan terus membantu golongan kurang bernasib baik bagi memenangi hati penduduk di DUN berkenaan.