Halaman

10 March 2013

KIK UniSZA membudayakan inovasi

Oleh; Esah Abdullah

Konvensyen Kumpulan Inovatif dan Kreatif (KIK) bertindak sebagai proses transformasi meningkatkan mutu kerja kalangan penjawat awam.

Naib Canselor Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) Prof. Dr. Yahaya Ibrahim berkata, konvensyen ini akan menjadi titik permulaan untuk terus membudayakan inovasi di UniSZA.

‘’Konvensyen yang julung kali diadakan itu juga merupakan satu kaedah dan pendekatan meningkatkan mutu kerja melalui pengendalian yang cekap dan berkesan,’’ katanya di majlis Perasmian Konvensyen KIK di universii itu baru-baru ini. Teks ucapan beliau disampaikan oleh Pendaftar UniSZA. Prof. Madya Dr Nik Wan Omar.

Katanya, konvensyen itu berupa pertandingan antara jabatan menjurus ke arah peningkatan mutu kerja kalangan kakitangan dan akan dijadikan acara tahunan.

 Sehubungan itu Kumpulan Lucero yang mewakili Jabatan Perpustakaan menjuarai konvensyen berkenaan melalui projek bertajuk `Mempercepatkan Proses Akhir Bahan Pusat Tanggungjawab (PTi): Jabatan Perpustakaan’.

Tempat kedua dimenangi Kumpulan UniQ gabungan daripada Jabatan Bendahari, Pusat Komunikasi Korporat dan Jabatan Naib Canselor dengan projek bertajuk ‘Proses Pengeluaran Barangan Stor Mengambil Masa Yang Lama’.

Manakala tempat ketiga dimenagi oleh Kumpulan Intelek yang diwakili oleh Pejabat Pendaftar, Jabatan Pembangunan Akademik dan Pusat Teknologi Maklumat.

Tempat pertama menerima piala pusingan dan wang tunai RM1,000 tempat kedua RM700, plak dan sijil penyertaan dan ketiga RM500, plak dan sijil penyertaan..