Halaman

12 March 2013

Veteran Umno perlu mainkan peranan

Oleh: Noraini Jusoh

Veteran Umno perlu memainkan peranan dan berusaha bersama jentera parti Barisan Nasional (BN) dan Umno yang lain untuk mendapat sokongan rakyat supaya memilih parti BN pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) tidak lama lagi.

Pengerusi Veteran Umno Negeri Terengganu, Dato’ Haji Yahya Hashim berkata, ahli veteran Umno perlu bekerja kuat membantu perjuangan parti demi memastikan kerajaan BN dan Umno terus kekal memerintah negara.

"Saya mengharapkan ahli veteran Umno yang berumur 60 tahun ke atas dapat memujuk dan mengajak ahli keluarga terdekat khususnya untuk bersama-sama menyokong BN pada PRU13 nanti.

"Walaupun kudrat kita tidak sehebat orang muda tetapi semangat kita tetap tinggi untuk memberi sumbangan kepada parti dan kempen terhadap keluarga sendiri merupakan salah satu inisiatif yang dapat kita lakukan dalam memastikan kemenangan PRU13 berpihak kepada BN dan Umno,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Pelancaran Kempen Keluargaku Pengundi BN di Hotel Prinzpark, Kuala Terengganu, baru-baru ini.

Turut hadir, Setiausaha Badan Perhubungan Umno Negeri Terengganu, Dato’ Haji Tengku Putera Tengku Awang.

Menurut Yahya, sebagai orang lama yang berpengalaman, anggota veteran Umno perlu menggunakan pendekatan yang sewajarnya dalam memastikan kempen terhadap ahli keluarga berhasil.

'Sebagai contoh, kita boleh menggunakan pengaruh dan pengalaman yang kita ada bagi menasihati dan menyedarkan ahli keluarga yang kurang faham mengenai politik siapa yang banyak menolong mereka kalau bukan Kerajaan BN dan Umno,” katanya.