Halaman

08 July 2013

PRK DUN KUALA BESUT: BARISAN NASIONAL MENDAHULUI GERAKAN

Laporan Ruslan Rahman dari Kuala Besut:

Barisan Nasional (BN) dan Umno mendahului gerakan memasang bendera dan spanduk sebagai persediaan awal menghadapi Pilihanraya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Besut.
Bendera-bendera BN sudah mula dipasang dan berkibaran di sekitar pekan Kuala Besut.
 Berbanding dengan pihak lawan, nampaknya BN lebih mendahului dalam gerakan ini.Kelesuan jentera pembangkang kelihatan amat jelas di kubu BN ini. Jambatan Kuala Besut sudah mula berkibaran dengan bendera BN (dacing), khususnya bagi menyambut kedatangan Timbalan Perdana Menteri esok (Selasa 9 Julai) bagi mengisytiharkan calon , melancarkan jentera pilihanraya BN seterusnya menyertai program Jamuan Rakyat, di Dataran Kuala Besut.
 Sementara itu Pas dijangka mengadakan ceramah dan mengumumkan calon mereka pada sebelah malam di Kampung Nail.
  Antara penceramahnya termasuklah Presiden Pas, Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustaffa Ali. Persoalan calon masih lagi teka-teki sama ada di pihak BN dan pembangkang (Pas).
  Masyarakat dan pengundi di Dun Kuala Besut masih lagi pada tahap menunggu pengumuman calon bagi kedua-dua belah pihak dan pekan Kuala Besut masih lagi tidak sibuk dan pergerakan kenderaan di jalan raya masih berjalan lancar.