Halaman

10 August 2013

Penduduk Besut beri sambutan meriah rumah terbuka Aidilfitri wakil rakyat


Pengalaman pertama YB Tengku Zaihan menyambut Aidilfitri bersama rakyat.

Oleh: Mohammad Ishak 

Sambutan serentak rumah terbuka Aidilfitri tetapi tempat berlainan yang dianjurkan oleh empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Parlimen Besut,tetap meriah dan mendapat sambutan luar biasa daripada masyarakat setempat.

Wakil rakyat terbabit, ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad yang juga Ahli Exco Kerajaan Negeri, mengadakan rumah terbuka di Pejabat Penyelaras DUN, Pasir Akar, Muhamad Pehimi Yusof (ADUN Jertih) di Pejabat Penyelaras DUN Jertih.

Manakala dua muka baru yang pertama kali menganjurkan sambutan Aidilfitri ialah ADUN Kota Putera, Mohd Mahdi Musa, di kediaman beliau Kampung Limbongan, manakala ADUN Kuala Besut ,Tengku Zaihan CK Rahman,yang baru memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) baru-baru ini mengadakan rumah terbuka di Pejabat Penyelaras DUN di Kampung Alur Pisang,Kuala Besut.

Tinjuan mendapati semua program anjuran wakil rakyat berkenaan mendapat sambutan sejak awal dibuka jam 10 pagi apabila ribuaan rakyat membanjiri tempat berlangsungnya program berkenaan. Malah,petugas yang menyediakan jamuan tidak putus-putus menyediakan makanan kepada tetamu yang hadir sejak awal pagi.

Tengku Zaihan antara yang baru menjadi Yang Berhormat dan pertama kali berhadapan dengan situasi sambutan kelihatan gembira menerima kunjungan tetamu terutama kanak-kanak.

Belum pun hilang penat menghadai kempen PRK namun, beliau kelihatan tabah dan sentiasa tersenyum melayani karenah orang ramai yang hadir untuk berhari raya.

Penduduk juga memuji usaha UMNO Bahagian Besut yang menyusun atur majlis untuk wakil rakyat dengan mengadakan serentak pada hari sama kerana memudahkan orang ramai mengambil peluang dalam satu hari dapat berjumpa semua wakil rakyat di kawasan Parlimen Besut.