Halaman

09 August 2013

Rumah terbuka bersama pemimpin

Oleh: Suriati Ali

 Tradisi rumah terbuka terus disambut dengan penuh meriah di seluruh negara bagi memberi peluang pemimpin dan rakyat bertemu dalam suasana muhibah sepanjang Syawal ini.

 Pengerusi Jawatankuasa Tranformasi Kerajaan, Penyampaian & Pengurusan Prestasi dan Teknologi Maklumat Negeri, YB A.Latiff Awang akan mengadakan Majlis Rumah Terbuka pada 15 Ogos bersamaan 8 Syawal bertempat di Dewan Sivik Binjai Rendah, Marang.

 Tarikh sama, turut dipilih Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Luar Bandar, Usahawan, Kepenggunaan & Koperasi Negeri, YB Roslee Daud di mana akan mengadakan majlis itu di perkarangan Pejabat Adun Bukit Besi.

Majlis kedua-dua pemimpin yang bermula 10 pagi hingga 3 petang itu, dijangka dihadiri ribuan pengunjung pelbagai lapisan masyarakat. Manakala, Menteri Pendidikan II, Dato’ Seri Haji Idris Jusoh yang juga Ahli Parlimen Besut pula memilih hari raya kedua, sebagai Majlis Rumah Terbuka.

 Majlis bermula dari jam 10 pagi hingga 2 petang itu akan diadakan di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB),Gong Kemuntong, Besut.

 Turut menjemput orang ramai, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Kuala Terengganu yang juga Exco Pemuda Umno Malaysia, Encik Badrol Hisham Zaki.

 Beliau akan mengadakan rumah terbuka pada 15 Ogos di kediamannya, Taman Alamanda, Jalan Pusara, Kuala Terengganu, bermula jam 10 pagi hingga 3 petang.