Halaman

21 October 2013

PPD Setiu terbit buku penyelidikan.

Teks dan gambar Aminudin Ismail. 

Berfaedah...Rafizi menunjukan buku terbitan PPD Setiu.
SETIU: Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Setiu, mengambil hampir setahun untuk menyiapkan buku Kajian Penyelidikan Sekolah-Sekolah Rendah Daerah Setiu, yang dilancarkan Pengarah Pelajaran Terengganu di lobi, Pejabat Pelajaran Setiu, Putera Jaya, di sini.

Ketua Editornya, Shamsul Rafizi Ramli berkata, penerbitan buku yang pertama di negeri Terengganu itu adalah idea daripada Jawatankuasa Kajian Daerah iaitu seramai lapan orang.

"Buku ini siap sepenuhnya dalam bulan Mei baru-baru ini dan sudahpun dilancarkan sebelum ini oleh Adun Permaisuri, Dato Mohd Jidin Shafee sebelum melancarkan buat kali kedua oleh Pengarah Pelajaran Terengganu.

 "Terdapat tujuh kajian dalam buku ini antaranya ialah masalah disiplin murid dan meningkatkan kemahiran mengunakan sifir.Kajian yang dilakukan banyak menjurus kepada penyelesaian masalah pembelajaran dan pengajaran," katanya.

Menurutnya, buat permulaan, PPD Setiu mencetak kira-kira 200 buah buku untuk diedarkan di seluruh PPD Daerah dan disemua sekolah daerah Setiu.

Sementara itu, Pegawai Pendidikan Daerah Setiu, Kipayatu Allah Dato' Mohd Said, berkata beliau mengucapkan tahniah kepada semua yang menjayakan buku ini dan kejayaan menerbitkan buku ini, katanya adalah kejayaan PPD Setiu.

"Tahniah kepada semua yang terbabit terutamnya editor yang bertungkus lumus sejak setahun lalu untuk menyiapkan buku yang banyak memberi faedah kepada guru dan murid ini. Ini adalah kejayaan PPD Setiu untuk meningkatkan lagi mutu pendidikan di daerah ini dan Terengganu," katanya.