Halaman

08 March 2014

Pengawas SMK Pelong bentuk jati diri di Sekayu.


Sebahagian peserta kem menyanyikan lagu motivasi.
Oleh: Aminudin Ismail.

SERAMAI 54 pengawas Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pelong, Setiu berjaya menjalani Kem Kepimpinan Pengawas 2014, selama tiga hari, di Hutan Lipur, Sekayu yang berakhir hari ini.

Kem yang bertujuan meningkatkan jati diri pengawas itu turut disertai lapan fasilitator dari Institut Pendidikan Guru (IPG) Dato' Razali Ismail, Batu Rakit.

Menurut guru penyelarasnya,Rahimah Abdul Wahab, antara aktiviti yang diadakan pada program itu ialah ceramah motivasi, meredah hutan,'ice breaking' dan solat berjemaah.

"Semoga semua pengawas yang terbabit dengan kem itu mendapat input yang berguna untuk di implikasikan di sekolah dan luar sekolah," katanya.

Majlis penutup program itu dilakukan Penolong Pegawai Pendidikan Daerah Setiu, Rani Awang Tok. Turut hadir ialah pengetua sekolah itu, Che Adam Che Muda.

Dalam ucapanya, Rani mahu semua pengawas menjalankan tugas dan amanah dengan baik supaya sekolah dapat melahirkan pelajar yang berdisiplin.

Beliau mengucap tahniah dan syabas kepada semua yang terbabit dengan program itu termasuklah fasilatator yang berjaya memberi semangat dan motivasi kepada peserta program.

Dalam pada itu, Che Adam mengucapkan terima kasih kepada semua lapan fasilitator yang memberi banyak ilmu kepimpinan yang berguna kepada pengawas SMK Pelong sepanjang program selama tiga hari itu.


Peserta mengaminkan doa.



Mohd Adib..gembira dapat bantu pelajar.


Ketua pengawas membuat ucapan.


Berselawat di akhir program.



Che Adam( kiri) menyampaikan cenderahati kepada Rani.

Fasilatator menerima cenderahati.

Mohd Luqman..Ketua Fasilatator.

Mohd Aidil..pertama kali 'jungle traking'

Muhammad Hafizhat...timba ilmu kepimpinan.

Ucapan wakil pengawas.