Halaman

14 June 2011

Terengganu jaga kebajikan atlet

Oleh: Suriati Ali

Kerajaan negeri menanggung sepenuhnya kos pembedahan dan rawatan tiga atlet Terengganu berjumlah RM46,000 yang mengalami kecederaan serius ketika beraksi dalam temasya Sukan Malaysia (Sukma) ke-14 di Kuala Lumpur.



Timbalan Pengarah Majlis Sukan Negeri Terengganu (MSNT), Encik Ibni Amin Busu berkata, rawatan terbaik diberikan kepada tiga atlet yang telah berjuang mengharumkan nama negeri bersama atlet lain sehingga berjaya mencipta hatrik dengan mempertahankan kejuaraan selama tiga tahun berturut-turut.

Katanya, atlet tersebut adalah Siti Aminah Ahmad dari pasukan bola jaring, Saiful Iskandar Manan dan Mohd Syukri Nawi Judo mewakili pasukan Judo.

“Tiga atlet itu mengalami kecederaan yang agak serius dan memerlukan rawatan rapi, bagi menjaga kebajikan dan kesihatan mereka, kerajaan negeri membuat keputusan untuk memastikan mereka mendapat rawatan terbaik.

“Mereka yang dimasukkan ke Pusat Perubatan Prince Court Kuala Lumpur itu sudah pun selamat menjalani pembedahan dan akan dibenarkan keluar bila-bila masa,” katanya.