Halaman

13 August 2012

Rakyat Manir gembira berbuka bersama MB


Oleh :Amirullah Othman

Seramai 4,500 pengundi dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Manir hadir di Majlis Berbuka Puasa Bersama Menteri Besar, Y.A.B.Dato’ Seri Ahmad Said, di Pusat Komuniti DUN Manir, semalam.

Turut hadir Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Y.B. Dato’ Tengku Putera Tengku Awang yang juga Ketua UMNO Bahagian Hulu Terengganu; Y.B. Tuan Haji Rozi Mamat, Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri; Y.B Zawawi Ismail, ADUN Kuala Berang, Encik Yusof Awang Hitam Pegawai Pembangunan Dun Manir, pemimpin-pemimpin setempat serta Pengerusi-pengerusi JKKK dalam Dun Manir.

Menteri Besar sangat teruja dengan kehadiran yang sangat baik dari pengundi-pengun di dalam Dun Manir.

Beliau berkata, jika beginilah kesanggupan pengundi dating berbuka puasa,, tiada sebab Dun Manir tidak akan memihak kepada BN dalam PRU 13 akan datang.

Menteri Besar turut menyampaikan baucer dana hari raya kepada pengerusi-pengerusi JKKK dalam Dun Manir serta sumbangan kepada 10 buah masjid dan 26 buah surau dalam Dun Manir.

Beliau berkata, pembangunan dalam negeri Terengganu dan negara Malaysia dapat dijalankan dengan baik dan lancar kerana kebijaksaan pemimpin terdahulu dan sekarang ini berbanding negara-negara lain seperti Ireland, Itali, Greece dan Sepanyol yang terpaksa berhutang dengan IMF untuk melaksanakan pembagunan di negara masing-masing.

“Kita berharap rakyat akan memahami dan bersyukur atas pemberian daripada kerajaan ini dan jangan mengeluarkan pelbagai fitnah yang tidak berasas,” katanya.