Halaman

11 October 2012

Bajet 2013 perkukuh imej BN

Oleh : Amirullah Othman

Semua lapisan masyarakat terdiri daripada pelbagai golongan iaitu muda, pertengahan dan dewasa berpuas hati dengan Bajet 2013 yang dibentangkan Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, baru-baru ini kerana ia sangat adil, telus, seimbang dan menyeluruh.

Temubual Wartawan Teganukita dengan Pegawai Pembangunan Parlimen Marang, Dato’ Abdul Rahman Bakar, mendapat maklum balas sangat positif di mana beliau memuji keseluruhan peruntukan bajet itu yang menggembirakan rakyat.

Beliau berpendapat bajet yang dibentangkan oleh YAB Perdana Menteri itu rata-ratanya mendapat sambutan yang hangat daripada pelbagai bentuk lapisan masyarakat memandangkan bajet tersebut memberi manfaat yang besar kepada mereka.

Beliau juga berharap semua rakyat dapat bersyukut kepada Allah s.w.t dan berterima kasih kepada Kerajaan Barisan Nasional kerana sentiasa menjaga kebajikan rakyatnya.

“Bajet ini merupakan tanda terima kasih BN kepada rakyat dan menepati slogan “Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan” serta “Janji Di tepati”,” katanya.

Katanya, slogan “Janji Di tepati” adalah sifat menepati hasrat Barisan Nasional untuk menolong rakyat dan memberikan manfaat yang sangat baik kepada rakyat. “Ini dapat disimpulkan bahawa BN menjadi semakin kuat dan bertenaga dan bertambah yakin bagi menghadapi PRU 13 nanti,” tambahnya.