Halaman

09 October 2012

Ukom atur pertemuan dengan wartawan

Unit Komunikasi Negeri (Ukom) mengatur pertemuan dengan wakil media massa tempatan di Motel Desa, petang semalam, bagi membincangkan isu-isu semasa.

Pengarah Ukom meraikan wakil media di Motel Desa
Pada pertemuan yang berlangsung dalam suasana ceria itu, Pengarah Ukom, Haji Shamsuddin Sulong, meminta wartawan supaya turut membantu menyalurkan maklumat terkini mengenai dasar dan program kerajaan negeri bagi disalurkan kepada penduduk tempatan.

Beliau berkata, pihaknya menghargai sumbangan wartawan selama ini dan merakamkan penghargaan kepada seluruh warga media kerana memberi sumbangan yang bermakna dalam menyebarkan maklumat semasa, khususnya berkaitan pihak kerajaan.

“Pada masa yang sama kita mengharapkan agar warga media merujuk terlebih dahulu kepada pihak berkuasa jika timbul isu-isu semasa bagi memastikan mereka mendapat gambaran yang tepat dan fakta yang sahih sebelum berita tersebut disiarkan,” katanya.

Beliau turut berharap agar hubungan baik antara warga media dengan kerajaan negeri, khususnya Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, dikekalkan kerana pemimpin kerajaan dan media saling memerlukan.

 “Saya percaya hubungan baik antara kedua pihak ini akan memberi manfaat yang besar kepada rakyat negeri ini, terutama berhubung aspek pembangunan sosial dan rohani,” ujar beliau.