Halaman

09 October 2012

Mini Karnival Perubatan 1 Malaysia Hospital Hulu Terengganu

Oleh: Mastura Jamaluddin 

Bertemakan “Rakyat Sihat,Masyarakat Sejahtera:1MALAYSIA”, Hospital Hulu Terengganu(HHT) akan mengadakan Mini Karnival Perubatan 1Malaysia pada 30hb Oktober di Dewan Majlis Daerah Hulu Terengganu, sebagai satu program yang diadakan bagi memberi peluang kepada masyarakat dan warga hospital berinteraksi secara lebih terbuka dan berkomunikasi dengam lebih dekat lagi.

Program yang julung kali diadakan itu merupakan program bersama Lembaga Pelawat Hospital Hulu Terengganu serta Lembaga Pelawat Psikiatrik HHT dengan kerjasama Majlis Daerah Hulu Terengganu dan Pejabat Daerah Hulu Terengganu.Program bermula seawal 8.30 pagi sehingga 6 petang.

“Pihak kami mempunyai objektif yang spesifik iaitu meningkatkan kolaborasi dan hubungan kerjasama antara pemimpin,jabatan-jabatan, unit-unit, para anggota dan masyarakat setempat khususnya.

“Selain itu,kami ingin memberi peluang kepada masyarakat bagi mengenali lebih dekat lagi perkhidmatan-perkhidmatan yang disediakan di Hospital Hulu Terengganu serta beramah mesra dengan pemimpin, warga hospital, kesihatan dan pergigian,” kata Dr Muhaida Suzana Mohd Mokhtar selaku Pengarah Hospital Hulu Terengganu ketika di temui Teganukita.

Menurutnya, pelbagai aktiviti akan diadakan seperti pameran,pemeriksaan kesihatan, kuiz, derma darah, pertandingan masakan dan menu sihat yang dianggarkan hampir 20 kesemuanya dan berharap ianya akan berjaya menarik minat orang ramai.

“Saya sebagai Pengarah HHT begitu berharap karnival ini akan berjaya dan dapat dijadikan sebagai aktiviti tetap tahunan bagi hospital,” katanya.