Halaman

12 October 2012

Zahafis utamakan kepuasan pelanggan

Oleh: Suriati Ali

Memperkenalkan slogan `Jemaah Mabrur Zahafiz Unggul..InsyaAllah’ membuatkan Zahafis Travel & Tour Sdn Bhd (Zahafis) terus mendapat kepercayaan pelanggan tempatan dan luar Malaysia.

Zahafiz dahulunya dikenali El-Rayan Travel & Tours Sdn Bhd dinaungi Pengerusi Eksekutif,Dato’ Haji Zainal Abidin Yusof beribu pejabat di Shah Alam, Selangor Syarikat yang mula ditubuhkan pada pertengahan 1996 kini giat melebarkan sayap perniagaan ke serata negeri dan luar Malaysia, termasuk Indonesia dan Singapura.

Bagi cawangan Zahafiz di Terengganu, ia diberi amanah kepada Haji Wan Mustapa Wan Othman supaya terus memperkenalkan puluhan produk dan perkhidmatan syarikat itu kepada masyarakat di Pantai Timur, khususnya Terengganu.

 Haji Wan Mustapa berkata dia berani menubuhkan Zahafiz di Terengganu selepas mendapat kepercayaan Dato’ Haji Zainal dan pihak pengurusan di Shah Alam supaya mengembangkan sayap perniagaan sedia ada.

“Saya nekad membuka operasi Zahafiz di Terengganu pada awal 2010 sambil dibantu tiga kakitangan berpengalaman kerana ingin membuktikan kepercayaan itu.

 “Pada masa sama ingin manyahut saranan kerajaan supaya lebih ramai Bumiputera melibatkan diri dalam bidang pelancongan bagi membangunkan ekonomi negara ketahap yang lebih membanggakan,” katanya.

 Zahafis menawarkan beberapa perkhidmatan menarik walaupun menyedari terdapat syarikat pelancongan lain turut berbuat demikian.

 Antara perkhidmatan itu, termasuk menyediakan perkhidmatan haji dan umrah; kemudahan pengangkutan Madinah dan Makah; penyediaan makanan masakan Malaysia dan mutawwif untuk membimbing jemaah.

 Perkhidmatan lain penghantaran barang; kursus umrah atau haji; menyediakan buku panduan, beg sandang dan membekalkan air zam – zam secara percuma. Menurut Haji Wan Mustapa, berkata rata-rata jemaah yang menggunakan perkhidmatan Zahafiz sebelum ini berpuas hati dengan apa yang ditawarkan.

"Kami menitikberatkan keselesan, kebajikan dan kemudahan pelanggan semata-mata tidak mahu timbul masalah dan sebarang rungutan apabila tiba di Tanah Suci.

 “Semua penginapan di tawarkan bertaraf empat ke lima bintang serta menyediakan kemudahan katering untuk setiap jemaah,” katanya.