Halaman

28 December 2012

Kerajaan BN bantu mangsa banjir di DUN Tepoh

Oleh: Noraini Jusoh

Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah mengamalkan sikap pilih kasih dalam usaha membantu rakyat terutamanya yang melibatkan pengagihan bantuan akibat bencana alam.



Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tepoh, YB Haji Muhammad Ramli Nuh malam tadi telah turun padang bersama-sama Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Kuala Nerus, Encik Apli Yusoff, wakil Kelab Putera 1Malaysia serta para sukarelawan bagi mengagihkan bantuan kepada mangsa banjir di lima pusat pemindahan banjir di Dewan Undangan Negeri (DUN) tersebut.

Adun Tepoh, YB Haji Muhammad Ramli Nuh berkata, pengagihan bantuan seperti tilam, selimut serta barangan keperluan lain diberikan secara adil kepada mangsa banjir yang berdaftar di pusat pemindahan yang telah ditetapkan.

"Kerajaan BN sentiasa cakna kebajikan rakyat dan tidak pernah membezakan fahaman politik dalam menghulurkan bantuan untuk meringankan sedikit beban yang ditanggung mangsa banjir.

"Saya mengharapkan bantuan yang berikan oleh pihak kerajaan contohnya seperti selimut dan tilam yang disalurkan oleh Kelab Putera 1Malaysia dapat memberikan sedikit keselesaan kepada mangsa banjir yang masih berada di semua pusat pemindahan di DUN ini,” ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada Teganukita ketika ditemui di pusat pemindahan banjir di SK Kompleks Gong Badak, malam tadi.

Difahamkan, misi pengagihan bantuan tersebut melibatkan mangsa banjir yang ditempatkan di SK Kompleks Gong Badak, SK Bukit Guntong, SK Tok Jiring, SK Bukit Nenas dan SK Kampung Gemuroh.