Halaman

26 December 2012

Semangat kerjasama mangsa banjir


Semangat kerjasama yang patut dicontohi

Oleh: Mohammad Ishak 

Mangsa banjir di pusat pemindahan Kampung Bukit Rambutan, Jabi, Setiu membuktikan semanagt kerjasama dan gotong royong apabila mereka beramai-ramai membantu memunggah bahan makanan untuk kegunaan di pusat itu.

Tanpa mengira fahaman politik dan penat penduduk terbabit membuat barisan ketika kerja memunggah bahan makanan yang di hantar oleh Pejabat Daerah Besut (PDB) untuk keperluan mangsa banjir di situ.

Ketika kerja gotong royong itu dijalankan ia turut disaksikan ADUN Jabi, Ramlan Ali dan Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh.

Semangat seperti itu patut dicontohi oleh penduduk tempat lain kerana dalam keadaan mereka tinggal di pusat pemindahan tetapi mampu melakukan kerja gotong royong.

Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh bangga dengan sikap mangsa banjir berkenaan kerana mereka menunjukkan semangat kerjasama dan perpaduan yang kental ketika berada dalam kesusahan.

Bagi Ramlan, banjir bukan penghalang kepada mangsa terbabit untuk menunjukkan semangat mufakat dan kerjasama kerana mereka adalah dalam satu keluarga kerana sudah lama tinggal di kampung itu.