Halaman

12 September 2013

Memasak di perpustakaan.

Oleh: Aminudin Ismail.

 
Beberapa peserta asyik melihat demontrasi memasak.

SETIU: Orang-ramai yang berminat dalam bidang masakan diminta menyertai demontrasi masakan mengunakan buku resepi masakan dari perpustakaan yang akan diadakan di perpustakaan Awam Daerah Setiu, Bandar Permaisuri, di sini.

Penolong Pegawai perpustakaan itu, Mohd Azran Yusof,berkata demontrasi itu bertujuan mengalakan masyarakat terutamanya golongan surirumah meminjam buku dari perpustakaan termasuklah buku resepi masakan.

"Selain buku Fiksyen pihak kami juga mempunyai buku bukan fiksyen seperti buku resepi dan lain-alain. Oleh itu perpustakaan ini bukan semata-mata untuk golongan kanak-kanak dan remaja sahaja malah banyak bku untuk golongan dewasa seperti surirumah dan ibubapa," katanya.

Menurutnya, dia mengalu-galukan kadatangan golongan itu ke perpustakaan dengan mengadakan pelbagai aktiviti untuk menarik mereka datang, katanya, acara demontrasi masakan itu akan menjadi aktiviti bulanan. 

"Orang-ramai yang berminat bolehlah datang terus ke perpustakaan pada hari yang ditetapkan. Selain aktiviti ini, beberapa aktiviti lain turut diadakan dari semasa ke semasa," katanya mengenai perpustakaan yang mempunyai 150,000 naskah itu.