Halaman

18 January 2012

500 penduduk Besut terima BRM1M dimajlis pelancaran fasa pertama

Oleh: Mohammad Ishak


Dr Abdullah menyampaikan boucer RM500 kepada seorang penerima


Penantian rakyat Melayisa untuk menerima wang menerusi program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRM1M) seperti yang dijanjikan Kerajaan Barisan Nasional (BN) akhirnya menjadi kenyataan apabila mereka mula menerima pemberian itu mulai 15 anuari lalu.

Di Besut 500 penduduk daerah itu dipilih sebagai penerima kumpulan pertama menerima RM500 sempena majlis pelancaran yang berlangsung di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB) Gong Kemuntong, Jertih.

Majlis dirasmikan bersama oleh Ketua Umno Bahagian Besut,Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jertih dan Ahli Parlimen Besut, Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin yang juga Bendahari UMNO Besut.

Pembayaran wang secara tunai itu memudahkan orang ramai mendapatkan bantuan berkenaan sekali gus mempercepatkan proses bayaran apabila pihak terbabit menyediakan lebih banyak kaunter.

Pejabat Daerah Besut (PDB) yang menyelaraskan pembayaran itu sudah menetapkan jadual pengagihan meliputi semua empat kawasan DUN iaitu Jertih,Hulu Besut, Kuala Besut dan Kota Putera yang akan menerimanya secara berperingkat-peringkat.

Abdullah ketika merasmikan pelancaran itu berkata, kerajaan BN tidak pernah menipu rakyat dan semua perkara yang dijanjikan sentiasa dilaksanakan.

Katanya, pelbagai bantuan yang disediakan oleh kerajaan pusat dan negeri membuktikan bahawa BN mengutamakan kepentingan rakyat dan ia sebahagian daripada usaha memberi kebajikan kepada rakyat sejak berpuluh tahun lalu.

“Berbeza dengan pembangkang yang hanya melaungkan slogan "Negara Berkebajikan",tetapi BN sudah melaksanakan sejak sekian lama,” katanya.