Halaman

17 January 2012

Young Turtle mahu kekal rentak kemenangan

Oleh: Aida Abd Rahman

Pasukan yang mendapat jolokan `Young Turtle' yang kini menduduki tangga teratas Liga Super tetap mahu merebut tiga mata penuh ketika menentang Sabah malam ini sekaligus mengukuhkan cengkaman sebagai pendahulu liga.

Jurulatih pasukan berstatus kelab itu, Yunus Aliff berharap supaya anak buahnya terus mempamerkan rentak permainan yang terbaik dan tangkas ketika melayani kunjungan Sabah di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah nanti.

“Dengan semangat serta komitmen yang ditunjukkan oleh kesemua pemain, saya yakin T-Team mampu meraih kemenangan itu selain mahu mengekalkan rekod tanpa kalah ketika menentang Sabah. Tiga mata yang bakal dipungut itu amat berharga," katanya.

Menurut Yunus, pasukannya tidak banyak membuat rombakan selain berharap kesemua pemain lama serta baru terus menunjukkan persefahaman dan keserasian yang baik sepanjang perlawanan.

Katanya, walaupun berjaya mencatat dua kemenangan sebelum ini namun beliau sentiasa mengingatkan anak buahnya supaya tidak leka dengan kemenangan dan tidak memandang mudah setiap pasukan lawan.

Pasukan T-Team berjaya menduduki tangga teratas dalam Liga Super apabila berjaya mengumpul enam mata daripada dua perlawanan selepas berjaya menewaskan Kuala Lumpur dan Kedah, masing-masing dengan keputusan 3-0.