Halaman

05 March 2012

MBKT buka kaunter bergerak

Oleh; Esah Abdullah



Orang ramai yang ingin membuat bayaran cukai pintu, sewa kedai dan saman letak kereta tidak perlu lagi berkunjung ke pejabat malah boleh berbuat demikian di kaunter bergerak yang diwujudkan ditempat-tempat awam disekitar bandaraya ini.

Pembantu Tadbir (Cukai Pintu) Majis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT), Encik Othman Mohd berkata, kaunter ini memulakan operasi bulan lalu dalam usaha memudahkan orang ramai membuat urusan dengan MBKT.

“Kaunter yang dibuka mulai jam 10 pagi hingga 3 petang itu dibuka di kawasan tumpuan ramai seperti pusat membeli belah dan pasar-pasar utama,” katanya ketika ditemui di kaunter bergerak di Mydin Mall di sini, semalam.

Menurutnya, dalam tempoh sebulan hanya enam kali kaunter bergerak ditempatkan iaitu setiap hari Sabtu di pusat membeli belah.

``Manakala pada hari Isnin dua tarikh dipilih dalam sebulan untuk mengadakan kaunter bergerak di pasar-pasar awam.’’ Katanya

Katanya, sejak dilaksanakan lebih 100 orang mengunjungi kaunter bergerak yang disediakan bagi mendapatkan maklumat mengenai MBKT dan urusan pembayaran cukai pintu.

Tambahnya, melalui khidmat kaunter bergerak ini juga orang ramai yang mempunyai denda cukai pintu akan dihapus jika membuat pembayaran di kaunter yang sediakan.