Halaman

28 May 2012

PSTNT anjur Kejohanan Sepak Takraw Terbuka Ogos ini

Dalam usaha memantapkan lagi sukan sepak takraw di negara ini, Persatuan Sepak Takraw Negeri Terengganu (PSTNT) akan menganjurkan Kejohanan Sepak Takraw Terbuka Ogos depan.

Pengerusi PSTN, Encik Mohd Shapian Ali berkata kejohanan itu akan menawarkan hadiah wang tunai lebih RM10,000 yang merupakan hadiah terbesar dalam kejohanan yang dianjurkan di Terengganu.

"Kejohanan ini terbuka kepada pasukan negeri, kelab dan sebagainya. Surat jemputan menyertai kejohanan yang mendapat bantuan kewangan daripada kerajaan negeri itu, akan dihantar ke persatuan negeri dan kelab tidak lama lagi,” katanya.

Beliau berkata, juara kejohanan itu akan menerima RM5,000, naib juara RM3,000 manakala tempat ketiga dan keempat, masing-masing RM1,000.

Mohd Shapian berkata kerajaan negeri memberi sokongan dalam menjayakan kejohanan itu selari dengan matlamatnya untuk melihat sukan berkenaan terus berkembang di negeri ini.

Dalam perkembangan lain, PSTNT sedang membuat persiapan bagi memilih pemain untuk Sukan Malaysia (Sukma) ke-15 di Kuantan, Pahang, Julai ini.