Halaman

10 December 2013

Belia Marang bergabung jayakan misi bantuan

Oleh: Amirullah Othman

Jawatankuasa khas menggabungkan Majlis Belia Daerah Marang, Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) Kawasan Marang dan Gerakan Belia 4B(M) Kawasan Marang dibentuk bagi mengumpul dana, pakaian serta barangan keperluan bagi membantu mangsa banjir di negeri ini.

Pengerusi Majlis Belia Daerah Marang, Encik Zaidi Muda berkata, jawatankuasanya akan menyusun langkah-langkah bagi menjayakan misi bantuan itu seperti menghantar sukarelawan belia Marang ke Kemaman untuk sama-sama membersihkan kediaman dan dewan orang ramai yang terlibat dengan fenomena alam itu.

Terdahulu, beliau turut menyampaikan bantuan hasil tinjauan ke beberapa kawasan di Kemaman pada minggu lalu dan mendapati banyak kawasan terjejas teruk ekoran bencana itu.


“Kerjasama dari ahli-ahli belia yang diterima amat menggalakkan dan setakat ni pelbagai bentuk barangan dan pakaian telah dikumpulkan di Pusat Khidmat Rakan Muda Marang.

Beliau yang juga Pengerusi Majlis Belia Negeri Terengganu berkata, program itu yang turut digembeleng bersama Majlis Belia Daerah Kemaman akan memastikan beban yang terpaksa ditanggung mangsa banjir dapat dikurangkan.

“Kami juga berharap mangsa banjir dapat bersabar dan menerima segala ujian ini dengan hati yang tabah,” katanya.