Halaman

14 December 2013

Jambatan taktikal hubung Kuala Kejir-Kampung Tanggol

Sebuah jambatan taktikal yang menghubungkan Kampung Kuala Kejir dengan Kampung Tanggol kini sedang dibina Angkatan Tentera Malaysia (ATM) setelah jambatan asalnya runtuh Khamis lalu akibat arus deras serta mendapan tanah.

Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Jailani Johari berkata pembinaan jambatan sementara sepanjang 150 meter itu dijangka siap pada esok dan pembinaan ini dapat memudahkan pergerakan penduduk di sekitar kampung berkenaan.

"Saya telah menghubungi pihak Kementerian Pertahanan dan nampaknya mereka telah mengambil tindakan segera untuk membina jambatan sementara ini.

"Tanpa jambatan ini, penduduk dari Kampung Kuala Kejir yang mahu ke Kampung Tanggol terpaksa melalui jalan alternatif sejauh 20 kilometer," katanya kepada pemberita selepas melawat lokasi jambatan runtuh itu, kelmarin.

Menurutnya, pembinaan jambatan sementara itu juga dapat memudahkan pergerakan murid-murid di kampung Kuala Kejir yang bersekolah di Sekolah Kebangsaan Tanggol memandangkan sekolah akan bermula awal Januari depan.