Halaman

07 February 2014

500 hadir sambutan tahun baru Cina Setiu.

Kanak-kanak menerima ang pau dari 3 YB.
Oleh: Aminudin Ismail. 

KIRA-KIRA 500 penduduk Kampung Fikri, Setiu dan sekitarnya, bersama-sama meraikan Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran Persatuan Masyarakat Cina Tiong Hua dan Siam Daerah Setiu, yang diadakan di kampung itu, semalam.

Majlis yang bermula kira-kira jam 8 malam itu disajikan dengan jamuan makan malam, pertunjukan tarian singa, persembahan gendang panjang dan pemberian ang pau kepada kanak-kanak.

Mohd Jidin dan isteri bersama-sama mengaul yee sang.
Turut hadir memeriahkan majlis ialah Adun Permaisuri, Dato' Mohd Jidin Shafie, Adun Langkap, Dato' Sabri Mohd Nor dan Adun Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman.

Pengerusinya Wee Beng Hai, berkata seramai kira-kira 100 masyarakat Cina dan 100 masyarakat siam hadir menjayakan sambutan itu dan beliau berterima kasih kepada semua yang hadir terutamanya kepada tiga wakil rakyat dan penduduk kampung.

"Ini adalah acara tahunan kita dan sambutan orang ramai begitu mengalakan dan pada tahun depan kita akan membuat lebih meriah lagi dan bercadang membuat di dalam dewan yang lebih besar dan akan menjemput Menteri Besar," katanya.
Persembahan tarian singa

Gendang panjang turut dimainkan.

Kanak-kanak beratur menarima ang pau.

Isteri Dato Mohd Jidin (dua dari kanan) bersama Ketua Wanita (dua dari kini)

Wee (baju kuning) melayani tetamu.

Penduduk kampung turut memeriahkan majlis.

Antara jemputan yang hadir.

Terima..seorang kanak-kanak menerima ang pau.

Tetamu turut sama mengaul yee sang.