Halaman

02 February 2014

Wira pejalan kaki, Mohd Nor terima sebuah Viva.

TERIMA...Impian peserta jalan kaki Program Walk4Malaysia, Mohd Nor Mat,48, dari Kampung Tok Raja, Jertih, untuk memiliki kereta sendiri menjadi kenyataan apabila belia menerima sebuah kereta Viva sumbangan lima Adun dan seorang ahli Parlimen, di satu majlis, di Dataran Kuala Besut, hari ini. 

Majlis penyerahan kunci kereta berkenaan disempurnakan oleh Menteri Pendidikan II, Dato’ Seri Idris Jusoh, turut dihadiri tiga Adun iaitu Adun Jertih, Muhamad Pehimi Yusof yang juga Ahli Exco Kerajaan Negeri, ADUN Kota Putera, Mohd Mahdi Musa, ADUN Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman.

Mohd Noor, kakitangan Yayasan Islam Terengganu (YT) mencipta sejarah apabila beliau menamatkan berjalan kaki sejauh 600 kilometer dari Kuala Besut ke Putrajaya, September tahun lalu.

Gembira..Mohd Nor(kanan) bersama Idris, Zaihan dan Mahdi.

Beliau menunaikan nazar selepas Barisan Nasional (BN) mencapai kejayaan mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, yang diwakili Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Julai tahun lalu.

"Terima kasih kepada UMNO Besut terutamanya kepada Ahli Parlimen, Dato' Seri Idris Jusoh, dan lima Adun termasuk Adun Jabi kerana menyumbangkan kenderaan ini kepada saya. Saya begitu gembira hari ini dan akan meneruskan usaha membantu Barisan Nasional di kawasan ini," katanya. - Aminudin Ismail.