Halaman

05 February 2014

AHMAD SAID AKAN PULIHKAN SEMANGAT T TEAM

Oleh: Ruslan Abdul Rahman 


“Saya serahkan kepada FAM untuk menjalankan siasatan dan membuat apa-apa keputusan. Saya juga serahkan kepada polis kerana difahamkan laporan polis telah dibuat.

Saya akan mendapatkan juga maklumat dari kedua-dua pihak,” kata Menteri Besar Terengganu Dato’ Seri Haji Ahmad Said bila ditanya wartawan mengenai insiden pasukan bolasepak T-Team di Johor baru lalu.

Beliau menambah, walau apapun selaku Menteri Besar beliau akan memberi suntikan semangat kepada para pemain supaya tidak berputus asa, tetapi bersemangat. Insiden berlaku ke atas pemain T-Team, Evaldo Rodrigues yang didakwa ditumbuk manakala jurulatih kecergasannya Stefano Impagiazzo ditendang di kemaluannya dan T-Team tidak turun padang untuk separuh masa kedua berikutan kejadian itu.

Dato’ Seri Ahmad ditanya oleh wartawan dalam satu sidang akhbar khas di Kuala Lumpur International Airport (KLIA) sepulangnya dari Antartika kira-kira jam 4.00 petang semalam (4 Februari 2013).

Walaupun sidang akhbar itu bagi tujuan menjelaskan tentang lawatan beliau ke Antartika, tetapi pihak wartawan mengambil kesempatan untuk bertanyakan perkara tersebut.

Pengerusi Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu, Datuk Wan Ahmad Nizam yang juga selaku Setiausaha Politik Kepada Menteri Besar Terengganu bersama-sama dalam sidang media tersebut.