Halaman

07 February 2013

Lebih 40,000 sertai perarakan Maulidur Rasul di Kemaman

Oleh: Kamarudin Mat Akib 



Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said mengetuai perarakan sempena Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Parlimen Kemaman pagi ini yang disertai lebih 40,000 penduduk tempatan dan pelbagai pertubuhan.



Sebanyak 399 kontinjen terdiri daripada pertubuhan umno, Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) serta bagi memeriahkan sambutan Maulidur Rasul tersebut.

 Menteri Besar melahirkan kegembiraan kerana sambutan Maulidur Rasul itu yang diadakan di setiap parlimen mendapat samburan luar biasa daripada pelbagai lapisan masyarakat.

Tutut hadir  Pegawai Daerah Kemaman, Encik Mohamad Kamil Othman, ketua-ketua jabatan dan pemimpin setempat.

Dato’ Seri Haji Ahmad berkata, sambutan luar biasa yang menyertai perarakan kali ini tiada kena mengena dengan Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13) tetapi sebaliknya rakyat setia memberi sokongan padu kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).



“Tahun lalu, kita juga pernah menganjurkan perakan seperti tetapi masyarakat juga keluar beramai-ramai menyemarakkan sambutan maulud yang dianjurkan kerjan BN,” katanya ketika berucap pada sambutan itu.