Halaman

03 February 2013

5,000 sertai My Beautiful Malaysia Day di Pantai Rhu Sepuluh


Peserta gotong royong membersih pantai Rhu Sepuluh

Oleh: Mohammad Ishak 

Pantai peranginan Rhu Sepuluh, Setiu hari ini mencatat sejarah apabila dibanjiri orang ramai yang menyertai pelancaran My Beautiful Malaysia Day peringkat daerah Setiu dan Besut.

Lebih 5,000 peserta mewakili pelbagai pertubuhan sukarela (NGO), Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) kakitangan kerajaan serta penduduk setempat menghadiri majlis pelancaran berkenaan.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani Negeri, Yang Berhormat Haji Asha’ari Idris yang juga ADUN Langkap, melakukan upacara perasmian.

Hadir sama ADUN Permaisuri,Abd Hali Jusoh serta pegawai kanan kerajaan daerah Setiu dan Besut.

Peserta yang hadir sebelum menyertai kerja gotong royong turut dihiburkan dengan persembahan muzik oleh “Saund of Setiu” dan persembahan dikir barat.

Program yan g diadakan di serentak seluruh Negara dilancarkan oleh Yang Amat Berhormat, Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak itu bertujuan memupuk sikap suka bergotong royong dan bermufakat untuk membersih kawasan persisiran pantai.

Selain itu, Ia juga bertujuan mewujudkan budaya cintakan kebersihan dan keindahan alam semula jadi.

Sebelum menyertai gotong royong membersih pantai Asha’ari bersama Abdul Halim serta pegawai kanan kerajaan daerah Setiu dan Besut menanam pokok rhu sebagai simbolik pelancaran program berkenaan.