Halaman

09 February 2013

Atlet Sukma sehari bersama penduduk kampung

Oleh: Mastura Jamaluddin 

Perasaan gembira dan teruja menyelubungi penduduk tiga buah kampung iaitu Kampung Buluh, Buluh Batu Bersurat dan Padang Tara apabila dapat bersua muka serta beramah mesra dengan 172 atlet Sukma Terengganu ke 16 di sini.

Kehadiran atlet Sukma meluangkan masa bersukaneka serta bermesra dengan penduduk di situ bagi menjayakan Program Sukaneka Rangkaian Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung ( JKKK ) Bersama Atlet Sukma Terengganu ke 16 sempena Majlis Perasmian Penutup Program Mini Kem Siri 1 Sukma XVI 2013.

Salah seorang penduduk yang ditemui ,Encik Ahmad Noferi Ismail berkata, program seperti itu memberi peluang kepada penduduk kampung untuk mengenali atlet sukan yang selama ini hanya di lihat melalui media cetak atau televisyen sahaja.

“Saya sebagai peminat dan penyokong utama menharapkan atlet kita dapat mengekalkan gelaran juara pada Sukan Sukma akan datang serta meningkatkan lagi mutu sukan Negeri Terengganu” kata beliau kepada Teganu Kita di sini.

Sementara itu, Ahli Parlimen Hulu Terengganu, YB Mohd Nor Othman dalam ucapan perasmiannya berkata, Terengganu kini bukan sahaja sebagai kuasa baru sukan di Malaysia tetapi sebagai negeri Anjung Ilmu hasil pemerintahan cemerlang Barisan Nasional serta sokongan rakyat.

“Rakyat berperanan penting untuk memastikan segala matlamat Kerajaan Negeri terus dapat di capai supaya perancangan yang di atur tidak berhenti separuh jalan sahaja.Ini bagi membolehkan Terengganu terus unggul pada masa akan datang,” katanya.