Halaman

06 October 2011

Tawan kembali lapan kerusi Pas

Oleh; Esah Abdullah

Tawan kembali lapan kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang ada di tangan Pas, itu misi besar Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13)nanti.

Pengerusi Jawatankuasa Pemantau UMNO Perhubungan Terengganu, Dato’ Muda Mamat berkata, selaku parti memerintah, penjelasan isu perlu sampai ke setiap lapisan masyarakat agar tidak dipesongkan oleh pihak pembangkang.

“Kita membuat gerakan bersepadu dengan kerjasama empat sayap parti, Cawangan, Wanita, Pemuda dan Puteri bagi menangani pelbagai isu berbangkit.

“Melaluinya, banyak isu berbangkit dapat diselesaikan hasil susulan ke semua DUN yang dikuasai pembangkang,” katanya kepada Teganukita.

Katanya, sehingga ini semua lapan Parlimen, 32 DUN dan peti undi sudah selesai membuat perlantikan Jawatankuasa Pilihanraya masing-masing.

Selain itu kunjungan ke setiap kawasan yang dikuasai BN turut dilakukan untuk mengeratkan perpaduan dan mengukuhkan ikatan silaturahim dengan masyarakat setempat.

“Jentera Barisan Nasional (BN) sudah bersedia menghadapi pilihanraya pada bila-bila masa sahaja dan kita yakin mampu kekal majoriti dua pertiga kerusi DUN Terengganu,” katanya.