Halaman

08 October 2011

Wacana melestarikan pendidikan terbilang


Oleh; Esah Abdullah

Memantapkan semangat dan kesedaran semua kakitangan kerajaan tentang agenda merakyatkan pentadbiran dan pembangunan serta bersama memacu merialisasikan cita-cita murni ke arah menjadikan negeri ini anjung ilmu.

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said berkata, kerajaan serius membangunkan bidang pendidikan dengan memberi tambah nilai kepada anak-anak negeri ini semata-mata untuk melihat mereka cemerlang dan terbilang.

“Tidak ada politik dalam isu pelajaran, semua dapat sama rata tidak kita anak orang UMNO atau orang Pas,” katanya di majlis Wacana Melestarikan Pendidikan Terbilang Terengganu Anjung Ilmu di Hotel Permai, Kuala Terengganu hari ini.



Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pendidikan Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia negeri, YB Haji Ahmad Razif Abdul Rahman dan Pengarah Pelajaran Terengganu, Haji Razali Daud.

Katanya, kerajaan akan terus memperkasakan bidang pendidikan dan melalui program wacana ini kesedaran patriotik dan kesetiaan kepada kerajaan memerintah dapat dipertingkatkan.



“Semua rakyat termasuk guru dan kakitangan kerajaan perlu kepada pemahaman dan pengetahuan mendalam tentang usaha yang telah dan akan dilakukan kerajaan untuk membangunkan negeri ini,” katanya.