Halaman

09 May 2012

BN Terengganu mampu kekal kedudukan

Oleh: Suriati Ali 


Barisan Nasional (BN) Terengganu yakin dapat mempertahankan kedudukan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 di samping menambah beberapa kerusi yang kini ditakluki pemimpin pembangkang.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu, Dato’ Yahya Khatib Mohamad, berkata pihaknya yakin Umno dan BN mampu mempertahankan Terengganu daripada jatuh ke tangan pembangkang berikutan rakyat mula mempercayai apa yang dilaksanakan parti itu.

Katanya, kita mampu kembalikan keyakinan dan kepercayaan rakyat terhadap BN bukan sahaja kepada mereka yang tinggal di kawasan kubu kuat BN malah di Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dijajah pembangkang iaitu, Manir, Batu Burok, Rhu Rendang, Ladang, Bukit Tunggal dan Bukit Payong.

“Apa yang saya katakan ini bersandarkan kepada kesedaran rakyat terhadap sandiwara dalam pakatan pembangkang, selain mengorbankan dasar perjuangan ‘Negara Islam Pas’ kepada ‘Negara Berkebajikan’ sejak bersekongkol dengan DAP,” katanya.

Katanya, terdesak untuk memenangi banyak kerusi pada pilihan raya kan datang, parti pembangkang tidak habis-habis menabur janji kosong dan berbohong kepada masyarakat demi meraih sokongan.

“Usaha yang dilihat sebagai murahan itu semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini, kerana mereka (pemimpin Pas) begitu terdesak untuk menjadi wakil rakyat hingga sanggup berbohong.