Halaman

09 May 2012

Peneroka Felda mula terima cek ‘durian runtuh’ esok

Oleh; Esah Abdullah

Semua peneroka di tanah rancangan Felda di negeri ini akan mula menerima ‘durian runtuh’ pemberian kerajaan Barisan Nasional mulai esok (10 Mei).

Menurut kenyataan yang dikeluarkan pengurusan Felda Terengganu akan mengadakan Program Sejahtera Peneroka Bersama Pemimpin di setiap Parlimen yang turut dihadiri pemimpin negeri, wakil-wakil rakyat dan pegawai kerajaan.

Katanya, program itu merupakan satu mekanisme pemimpin mendekati masyarakat peneroka dalam mewujudkan kesejahteraan serta memaklumkan perkembangan terkini mengenai Felda yang menyentuh kehidupan mereka.

Sehubungan itu, majlis pertama akan diadakan di Pusat latihan Kerteh dalam Parlimen Dungun (10 Mei) yang akan disempurnakan oleh Ahli Parlimen Dungun, YB Haji Matulidi Jusoh.

Ini diikuti Felda Kerteh 5, yang akan dihadiri Menteri Belia dan Sukan merangkap Ahli Parlimen Kemaman, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek.

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said akan membuat penyampaian cek di Felda Belara bagi Parlimen Kuala Nerus (13 Mei).

Majlis yang serupa juga akan diadakan di Felda Jerangau barat (14 Mei) bagi Parlimen Hulu Terengganu, Felda Tenang, Besut dan Felda Selasih, Setiu (17 Mei), Felda Jerangau, Dungun (22 Mei) dan Felda Cerul Kemaman (25 Mei).