Halaman

11 May 2012

Program Jom Pakat Mari Gotong Royong dapat sambutan.

Oleh :Amirullah Othman

Kira-kira 200 orang menyertai Progran Jom Pakat Mari Gotong Royong Perdana di Tanah Perkuburan Islam Mukim Pengadang Buluh/ AtasTol, kelmarin.



Program itu dimulakan kira-kira jam 7.30 pagi dan berakhir pada jam 12 tengahari itu dirasmikan oleh Pesuruhjaya Jabatan Hal Ehwal Agama Negeri Terengganu, Haji Rozali Salleh.

Program tersebut dianjurkan Pejabat Agama Daerah Kuala Terengganu dengan kerjasama Pejabat Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Payong, Dewan Bandaraya Kuala Terengganu, Kadet Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Mansor dantujuh JKKK berhampiran.

Menurut Setiausa Kerja Jawatankuasa Perkuburan Islam Mukim Pengadang Buluh/AtasTol, Encik Matam Mohamad, program itu mendapat sambutan yang menggalakkan dan kehadiran adalah di luar dugaan.

“Ini merupakansatu platform kepada semua penduduk berhampiran untuk berjumpa dan bertegur sapa antara mereka kerana masing-masing terlalu sibuk dengan tugas harian, sebelum ini.

Program itu turut dihadiri Pegawai Pembangunan DUN Bukit Payong, Encik Zaidi Muda; bekas Adun, Dato’ Dr. Abdul Latif Awang; Pegawai Agama Daerah Marang, Encik Ariffin Jusoh dan pemimpin setempat.