Halaman

22 December 2012

Cukup sampai di sini saja sokong Pas

Oleh; Esah Abdullah

Jadikan lawatan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin kali ini sebagai satu ‘noktah’ untuk tidak lagi bersama parti Pas.



Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri (DUN) merangkap Ketua UMNO Bahagian Hulu Terengganu, Dato’ Haji Tengku Putera Tengku Awang berkata, tidak ada maknanya beri undi pada Pas kerana semua kebajikan untuk penduduk dilakukan oleh pemimpin Barisan Nasional (BN).


“Cukup, cukup sudah biar sampai di sini saja, masyarakat DUN Manir berubah dan beri sokong BN dalam Pilihan raya Umum (PRU) akan datang,” katanya ketika berucap di majlis Jamuan Rakyat 1Malaysia dan Pelancaran Gelombang Kebangkitan Masyarakat DUN Manir di Padang Bola Kampung Pulau Bahagia, Manir hari ini.

Majlis itu dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin. Hadir sama Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said; Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek dan Setiausaha Kerajaan Dato’ Haji Mazlan Ngah.

Katanya, pemimpin BN bersilih ganti datang ke Manir memberi bantuan serta bertanya khabar sambil menghulur bantuan kepada yang memerlukan.

“Wakil rakyat Pas ada, tapi tidak buat apa-apa selain dari berceramah dan menabur janji, sedangkan pahala kebajikan dibuat oleh pemimpin BN,” katanya.

Tambahnya, penduduk dalam DUN Manir perlu fikir nasib masa depan anak cucu mereka jika terus di bawah wakil rakyat yang tidak peka dengan pemasalahan rakyat.