Kerajaan negeri akan mengekalkan jenama T-Brand sebagai produk negeri yang akan menembusi pasaran hingga ke perigkat global.
Pengerusi Jawatankuasa, Pembangunan Luar Bandar, Usahawan dan Koperasi negeri, Dato’ Haji Mohamad Awang Tera berkata, sektor usahawan telah mempelbagaikan produk dan mampu diterokai oleh golongan muda yang berdaya saing.
“Terbaru kita telah mewujudkan usahasama dengan Angkatan Koperasi Malaysia Berhad (Angkasa) dalam usaha perhebatkan rangkaian dengan syarikat swasta ,” katanya.
Katanya, melalui rangkaian baru ini telah pun wujud 18 buah oulet di seluruh negara dan ini akan dapat meningkatkan penglibatan rakyat tempatan terutama dalam menjual dan membekalkan barangan keluaran tempatan.
“Usaha ini bukan setakat untuk mengekalkan jenama t-brand yang menjual produk makanan sahaja sebaliknya produk-produk lain yang terdapat di negeri ini,” katanya.
Selain itu terdapat 23 buah rangkaian kedai T-Shope yang sedang beroprasi dalan negeri dan luar Terengganu dan juga T-Hotel dan T-Loghe (dua buah) serta enam buah T-Kafe termasuk dua di luar negara.
Katanya, terdapat empat buah T-Kraf yang menjual barangan songket, batik serta barangan runcit keluaran tempatan dan akan mengekalkan bidang keusahawanan sebagai bidang yang boleh diterokai rakyat di negeri ini.