Halaman

20 December 2012

PPD Bukit Payong semai semangat cintakan negara

Oleh :Amirullah Othman 

Walaupun kempen skuad Harimau Malaya dalam Kejohanan Bola Sepak Piala AFF sudah berakhir, namun sebilangan besar anak muda di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Payong masih memakai jersi Harimau Malaya, sebagai tanda sokongan kepada pasukan kebangsaan.

Jersi berkenaan diperolehi daripada cabutan bertuah semasa tayangan perdana pertandingan separuh akhir piala tersebut antara pasukan Harimau Malaya melawan Gajah Perang, baru-baru ini.

Tayangan itu yang diadakan di segenap ceruk kampung di DUN Bukit Payong, dianjurkan Pegawai Pembangunan DUN, Encik Zaidi Muda, bagi membolehkan anak-anak muda tempatan menyaksikan kesungguhan pasukan Harimau Malaya berjuang bagi mempertahankan piala berkenaan.

Program itu mendapat sambutan sangat baik dari segenap lapisan masyarakat untuk merasai semangat cintakan negara apabila mereka beramai-ramai memberikan sokongan kepada pasukan negara.

Dalam menjayakan tayangan perdana di Kampung Undang, ia telah dibantu banyak agensi seperti Unit Komunikasi Negeri Terengganu, Biro Tata Negara Negeri Terengganu dan Majlis Keselamatan Negara Negeri Terengganu di samping Pejabat Pembangunan DUN Bukit Payong .

Orang ramai yang hadir dijamu dengan pelbagai juadah sambil menonto n tayangan perdana separuh akhir piala AFF.

Encik Zaidi Muda dalam ucapannya mahukan semua lapisan masyarakat supaya mempunyai semangat cintakan negara dan menyokong setiap usaha yang dijalankan oleh kerajaan kerana pelbagai insentif telah kita perolehi seperti gelanggang futsal, padang bola dan sebagainya.