Halaman

02 May 2013

Jangan percaya janji Pas-MB

Oleh: Suriati Ali dan Aida Abdul Rahman 

Penduduk negeri ini diingatkan supaya tidak terpedaya dengan janji-janji manis pemimpin parti pembangkang yang mahu mengambil alih pemerintahan negara ini daripada Kerajaan Barisan Nasional (BN).



 Menteri Besar, Dato Seri Haji Ahmad, berkata berkata apa yang pasti pemimpin parti pembangkang begitu terdesak untuk memerintah negara ini dan mereka terpaksa menabur janji-janji manis untuk memancing undi. “Jika mereka janji untuk meneruskan apa yang sudah dilakukan Kerajaan BN, tidak ada apa-apa yang istimewa yang boleh menambat hati rakyat,” katanya.

 Beliau berkata demikian ketika berucap di hadapan kira-kira 10,000 penduduk yang hadir pada Majlis Lawatan Kerja Timbalan Perdana Menteri Ke Daerah Dungun, hari ini.

Majlis yang dirasmikan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin itu turut dihadiri Pegawai Kewangan Negeri, Dato' Haji Abdul Razak Ismail; Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan, calon wakil rakyat DUN dan Parlimen serta pemimpin Barisan Nasional (BN) dan Umno Terengganu.

 Dato’ Seri Haji Ahmad turut memberitahu pemimpin pembangkang terpaksa membuat janji-janji yang tidak munasabah untuk memenangi hati rakyat walaupun mereka tahu ia tidak dapat ditunaikan jika sekiranya mereka memerintah negara ini.

 “Saya tahu rakyat kita boleh menilai sendiri keupayaan pihak pembangkang kerana mereka pernah memerintah negeri ini, tetapi tidak mampu mentadbir seperti Kerajaan BN.

 “Rakyat perlu bersyukur dengan limpahan nikmat yang disediakan kerajaan BN dengan mencurahkan pelbagai bantuan bermula dari dalam perut ibu hingga ke liang lahat.

 “Bersyukur dengan apa yang dinikmati hari ini dan berterima kasih kepada kerajaan yang menyediakan pelbagai kemudahan untuk memastikan rakyat mendapatkan kehidupan yang selesa,” katanya.

Beliau kemudiannya mengajak semua rakyat keluar awal dan beri undi kepada BN dalam pilihan raya pada 5 Mei nanti.