Halaman

18 February 2013

Bantuan Bukan Untuk Pancing Undi

Oleh FAUZI MOHD



Penerima bantuan yang sisalurkan Kerajaan Barisan Nasional (BN) diharap tidak terpengaruh dengan hasutan pembangkang yang menuduh ianya bertujuan untuk memancing undi semata-mata.

Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said berkata, sebaliknya bantuan atau sumbangan berterusan itu bagi meringankan beban mereka yang dibelenggu masalah kenaikan harga barang dan bencana alam.

“Bantuan ini merupakan cara berkesan menangani masalah rakyat selain pemberian bantuan subsidi. Ia tanda keprihatinan kerajaan kepada golongan memerlukan di seluruh negeri, termasuk penduduk pelbagai kaum demi menjaga kebajikan mereka agar dapat hidup lebih selesa.

“Kita juga tidak pernah pilih kasih ketika menyalurkan bantuan ini, tidak kira sama ada mereka penyokong pembangkang atau sebaliknya asalkan mereka layak,” katanya.



Katanya ketika berucap pada majlis penyampaian bantuan wang tunai RM500 kepada 2,058 mangsa banjir dari DUN Chukai di Dewan Seri Amar, Kemaman hari ini.



Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Usahawan dan Koperasi, Dato’ Mohamed Awang Tera dan Pegawai Daerah Kemaman, Mohamad Kamil Othman.