Halaman

19 February 2013

Tunai tanggungjawab, jika mahu litar lumba

 Oleh: Suriati Ali

“Berita yang diumumkan Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said untuk membina sebuah litar perlumbaan motosikal di Terengganu dianggap hadiah paling istimewa, terutama bagi golongan belia.

“Saya berjanji akan menunaikan tanggungjawab sebaik mungkin pada pilihan raya nanti supaya apa yang diumumkan Dato’ Seri Haji Ahmad itu tertunai, selain mampu meneruskan kerja kebajikan dan pembangunan lain,” kata Muhammad Hafiz Tajuddin, 22 kepada Teganukita.

Pemuda dari Kampung Ladang, Naqiuddin Majid, 25, dia berharap rakyat Terengganu, terutama golongan belia memilih calon terbaik pada pilihan raya nanti, jika mahu apa yang dijanjkan itu menjadi kenyataan.

Pada Majlis Santai Menteri Besar Bersama Skuad Sukarelawan Bermotor di Kediaman Seri Iman, Batu Burok, Kuala Terengganu, baru-baru ini, Menteri Besar ada memberitahu Kerajaan negeri bercadang membina sebuah litar perlumbaan motosikal bernilai kira-kira RM30 juta di kawasan seluas 30 ekar pada tahun depan.

 “Kos pembinaan kompleks itu akan dimasukkan dalam bajet negeri 2014. Buat masa sekarang kerajaan negeri masih mengenal pasti lokasi bersesuaian di sekitar Kuala Terengganu termasuk satu kawasan di Batu Rakit dan Lembah Bidong di Setiu.

 “Ada cadangan supaya ia dibina di Kuala Berang, Hulu Terengganu dan tanah sudah ada. Tapi, memandangkan jaraknya agak jauh dari sini, kerajaan merasakan lokasinya tidak sesuai,” katanya.