Halaman

23 February 2013

Undi pembangkang bawa kerosakan : PM

Satu undi untuk BN demi masa depan lebih baik, perpaduan dan kekuatan umat Islam dan pembelaan bangsa Malaysia kita.
Oleh: Aida Abd Rahman dan Suriati Ali

Satu undi untuk Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah satu undi yang membawa kepada kerosakan akidah dalam negara, kata Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

“Satu undi untuk Pas membawa kepada perpecahan umat Islam. Kita tidak lupa Amanat Haji Hadi yang belum ditarik balik. Satu undi untuk DAP, satu undi untuk penindasan terhadap umat Islam.

“Satu undi untuk Barisan Nasional (BN) bererti keselamatan akidah untuk umat Islam. Satu undi BN ialah untuk perpaduan dan kekuatan umat Islam.. satu undi untuk BN adalah demi pembelaan bangsa Malaysia kita. Satu undi untuk BN demi masa depan yang jauh lebih baik nanti,” katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Program Jelajah Janji Ditepati Peringkat Negeri Terengganu, di Dataran Shahbandar, hari ini.


Hadir sama isteri Perdana Menteri, Datin Paduka Sri Rosmah Mansor; Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To’ Puan Seri Norliza Mahmud; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah; Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek; Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Dato’ Tengku Putara Awang; Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan, wakil-wakil rakyat DUN dan Parlimen serta pemimpin Barisan Nasional (BN) dan Umno Terengganu.

Dato’ Seri Mohd Najib berkata, pemimpin BN memahami kehendak dan keperluan rakyat yang mahukan sebuah kerajaan yang benar-benar mendahulukan kepentingan mereka.

“Sebab itulah kita melancarkan Bantuan Rakyat 1Malaysia dan pelbagai produk 1Malaysia yang lain lagi untuk rakyat. Mereka hendak sebuah kerajaan yang boleh menjamin anak-anak mereka yang masih kecil ini dapat membesar dan mewarisi sebuah negara yang lebih maju, progresif dan berjaya.Sebab itulah kita melaksanakan Dasar Transformasi Nasional.

“Kita dapat lihat dalam masa beberapa tahun ini suku terakhir tahun lalu, kadar pertumbuhan ekonomi negara kita mencecah 6.4 peratus, antara yang antara terbaik di dunia. Inilah pencapaian di bawah kepimpinan Kerajaan BN dan kita sudah membentangkan kepada rakyat bahawa kerajaan yang ada pada hari ini mampu membuat sesuatu.

“ Bukan sahaja kita boleh cakap, malah jika kita hendak apa-apa, kalau kita hendak Islam, hendak meninggikan syiar Islam, kalau hendak membangunkan umat Islam dan umat yang lain, kita tidak boleh bercakap dan bersyarah sahaja, tetapi mesti mampu membuat sesuatu, mengambil tindakan, merancang dan melaksanakan. Inilah kerajaan Barisan Nasional yang ada pada hari ini,” katanya.

Sehubungan itu, Dato' Seri Mohd Najib berkata Kerajaan BN melaksanakan program Jelajah Janji Ditepati yang membuktikan kerajaan benar-benar mampu melaksanakan janji dalam pelbagai bidang dan aspek termasuk mewujudkan negara yang aman, stabil, selain menjaga serta membela akidah dan kesucian Islam.

“Kita tanya pada Pas, apabila DAP memperlekehkan Islam, apabila DAP membuat kenyataan yang menyinggung perasaan umat Islam, apa Pas buat? Tidak buat apa, hanya melutut kepada pemimpin DAP.

 “Sampai Hari jadi Karpal Singh (Pengerusi DAP) pun (Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat) Nik Aziz pergi ke rumah dia (Karpal). Siapa Karpal Singh? Dia yang tidak bersetuju, memperlekehkan apa yang Pas kata hendak negara Islam, DAP tidak bersetuju,” katanya.

Perdana Menteri berkata, Nik Aziz sanggup menggadai maruah dan membelakangkan prinsipnya dalam memperjuangkan kesucian Islam sehingga sanggup menjalinkan hubungan baik dengan DAP yang jelas menolak Islam.

“ Apabila tidak bersetuju kenapa dia pergi ke rumah orang yang paling tidak setuju. Tanya pada Pas di mana letaknya maruah dan prinsip dia dalam memperjuangkan Islam. Islam duduk di mana? Islam berada di kedudukan paling tinggi sekali. Bukan politik duduk paling tinggi. Bukan kerusi paling tinggi, bukan undi lebih tinggi, maka Islam berada di kedudukan paling tinggi daripada segala-galanya,” katanya..