Halaman

21 February 2013

Seramai 1,476 mangsa banjir daerah Besut terima bantuan


Menteri Besar mengira sejumlah RM1,000 bagi membantu mangsa banjir daerah Besut

Oleh: Mohammad Ishak 

Penantian 1,476 mangsa banjir daerah Besut untuk menerima bantuan kerajaan berakhir apabila mereka menerima bantuan berkenaan hari ini. Bantuan RM1,000 yang diperolehi masing-masing RM500 dari Kerajaan Pusat dan Kerajaan negeri membolehkan mangsa terbabit menfaatkan bantuan itu untuk keperluan keluarga.

Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) yang menyalurkan bantuan itu bertujuan meringkan beban mangsa yang ditimpa bencana pada akhir tahun lalu.

Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said merasmikan majlis penyampaian bantuan itu kepada mangsa yang berlangsung di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB), Gong Kemuntong, di Jertih, hari ini.,

Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Dr A Rahman Mokhtar yang juga ADUN Kuala Besut, ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad, ADUN Jabi Ramlan Ali dan Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh.

Berucap pada majlis itu Menteri Besar berkata, kerajaan sentiasa cakna kepada rakyat termasuk meereka yan g ditimba bencana dengan menghulurkan pelbagai bentuk bantuan.

Oleh itu,katanya, rakyat negeri ini sepatutnya bersyukur kerana kerajaan negeri Terengganu turut menyumbangkan RM500 selain kerajaan pusat yang menyediakan bantuan dengan jumlah sama.