Halaman

21 February 2013

Kerajaan BN tepati janji

Oleh; Esah Abdullah

Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah tipu rakyat seperti yang didakwa pembangkang sebaliknya merekalah yang menipu rakyat tabur pelbagai janji serta menfitnah pemimpin kerajaan memerintah.

Pegawai Pembangunan DUN Ladang, Dato’ Haji Wan Hisham Wan Salleh berkata, apa yang dilakukan kerajaan semata-mata membantu rakyat untuk menikmati kehidupan yang lebih selesa seperti yang diterima penduduk di Kampung Tanjung.

“Apakah kita bangga tinggal di kediaman yang uzur dan tidak selesa semata-mata kerana ingin mengekalkan tradisi,” katanya ketika berucap di majlis Penyerahan Kunci Pangsapuri Ladang Gemilang 2, petang semalam.

Majlis penyerahan kunci dilakukan oleh Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said. Hadir sama Setiausaha Kerajaan Dato’ Haji Mazan Ngah; Pegawai Kewangan negeri Dato’ Haji Abdul Razak Ismail dan Pegawai Pembangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ladang, Dato’ Haji Wan Hisham Wan Salleh.

Katanya, kini ramai penduduk di Kampung Tanjung, Ladang Tok Pelam jadi jutawan segera kerana dapat pampasan tanah oleh kerajaan negeri untuk pembangunan di kawasan itu.

“Saya dapat tahu ada penduduk terima pampasan sehingga RM2.6 juta dan diberi rumah pula dengan harga subsidi sehingga RM75,000, apakah zalim kerajaan kerana bantu rakyat,” tanya beliau kepada lebih 300 jemputan termasuk penghuni pangsapuri Ladang Gemilang Satu dan Dua.

Katanya, jangan terpengaruh dengan hasutan pembangkang supaya jangan bayar sewa rumah yang diduduki kerana wang berkenaan akan dijadikan deposit untuk memiliki terus rumah berkenaan bila tamat tempoh sewaan tiga tahun.

Beliau yakin pengaruh pembangkang kini semakin hilang setelah orang ramai mula sedar apa yang kerajaan BN buat adalah untuk menjaga kepentingan orang Melayu.

“Setelah tinggal di rumah baru, mereka tambah yakin kerajaan BN tepati janji dengan menyediakan kediaman yang selesa kepada mereka dan keluarga,” katanya.