Halaman

30 April 2011

PM puas hati sambutan rakyat Terengganu

Oleh: Kamarudin Mat Akib


Dato' Sri Mohd Najib ketika gimik perasmian Pangsapuri Rakyat Pulau Duyung, Kuala Terengganu. - Foto:Zulkipli Putra dan Harish Fadzillah.

Perdana Menteri Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak melahirkan rasa puas hati terhadap sambutan yang diberikan rakyat Terengganu, khususnya di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tunggal dan DUN Manir yang memberi sambutan luar biasa sempena Program Turun Padang beliau ke negeri Terengganu, hari ini.

“Ini menunjukkan rakyat senang hati dengan apa yang telah dilakukan oleh kerajaan,” katanya pada sidang media sempena lawatan beliau ke beberapa lokasi terpilih di dua DUN berkenaan. Sidang media tersebut diadakan di Pulau Duyong, selepas beliau merasmikan Pangsapuri Rakyat di Pulau Duyong, petang ini.

Perdana Menteri berkata, beliau akan meneruskan program tersebut di seluruh negara bagi meninjau sendiri pelbagai permasalahan yang dihadapi rakyat dan akan diambil tindakan segera bagi memenuhi keperluan rakyat.

“Dalam lawatan seperti ini, kita dapat kenal pasti masalah-masalah yang dihadapi oleh rakyat. Ini merupakan sentuhan rakyat dan perlu diambil tindakan segera (bagi menyelesaikannya),” ujar beliau.

Perdana Menteri melahirkan keyakinan BN untuk merampas kembali dua DUN di Terengganu yang dilawati beliau hari ini yang kini dikuasai oleh pembangkang.



“Dua DUN ini dan beberapa DUN lagi kita (BN) kalah dengan majoriti yang kecil dan tidak mustahil kita dapat menawan semula pada pilihan raya umum akan datang,” tegas beliau.

Beliau berkata, BN akan bekerja lebih kuat di kawasan berkenaan dan jika calon yang disenangi rakyat diletakkan di DUN berkenaan, tidak mustahil BN akan menang pada pilihan raya umum akan datang.