Halaman

28 April 2011

T-Team buat rombakan

Oleh: Suriati Ali



Kemelut yang melanda skuad tajaan Persatuan Belia dan Sukan Daerah Kuala Terengganu, T-Team melihatkan beberapa tindakan diambil dalam usaha mempertingkatkan prestasi skuad itu.



Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri, Haji Rozi bin Mamat, berkata Ketua Jurulatih T-Team, Encik Yunus Alif terpaksa direhatkan selepas prestasi kurang memuaskan pasukan berkenaan dalam beberapa kejohanan penting ketika ini.

“Kita mengambil serius mengenai prestasi T-Team dan selepas mendapat persetujuan bersama pihak pengurusan tindakan itu diambil untuk kepentingan bersama.



“Dua calon telah dikenalpasti bagi menggantikan tempat Encik Yunus untuk memperkemaskan skuad T-Team selain menempuh baki perlawanan Liga Super akan datang,” katanya kepada media selepas Mesyuarat Ahli-ahli Majlis Kerajaan Negeri di. Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu semalam (28 April).

Katanya, Encik Marzuki Yusof yang juga bekas pengendali T-Team musim lepas serta Yusof Ali, bekas pemain bolasepak Terengganu dikatakan bakal menggalas cabaran sebagai pemangku jurulatih skuad berstatus kelab itu.kerajaan negeri.



“Jika kedua mereka menunjukkan prestasi memuaskan, pihak pengurusan tidak akan teragak-agak menyerap terus mereka mengetuai T-Team dan seterusnya merealisasikan impian mengecapi salah satu kejuaraan berprestij dalam arena bola sepak negara pada musim ini,” katanya.