Halaman

03 August 2012

PKR ‘lepas tangan’ lambakan pusat urut di Selangor

Beberapa kawasan di Selangor yang diperintah Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang juga sekutu Pas, menjadi lambakan pusat maksiat, khususnya pusat urut dan hiburan, termasuk di lokasi yang tidak sesuai seperti berhampiran kawasan kediaman, masjid, pusat tuisyen dan balai polis.

Keadaan itu menyebabkan pelbagai pihak bimbang maksiat akan berlaku lebih berleluasa di negeri berkenaan yang digambarkan PKR ‘lepas tangan’ dan tidak mengambil inisiatif bagi membanteras kegiatan tersebut.

Akhbar Utusan Malaysia semalam mendedahkan kebanjiran pusat-pusat tidak bermoral itu membuktikan Kerajaan Selangor yang ditadbir PKR seolah-olah ‘lepas tangan’ dengan fenomena ini.

Tinjauan akhbar itu mendapati kewujudan pusat-pusat urut dan hiburan di kawasan seperti Seri Kembangan, Ampang dan Pucong, dilihat tidak sesuai kerana berhampiran dengan kawasan perumahan dan masjid.

Keadaan lebih mengecewakan di mana sesetengah pusat tersebut beroperasi berdekatan pusat tuisyen dan balai polis.

Akhbar berkenaan turut mendedahkan pusat urut kebanyakannya menawarkan perkhidmatan seks kepada pelanggan yang terdiri daripada gadis-gadis muda yang diimport dari luar negara.

Masalah ini tidak sepatutnya dibiarkan berterusan kerana dikhuatiri golongan muda, termasuk pelajar akan terpengaruh untuk melakukan maksiat.

Kerajaan PKR sepatutnya lebih bertanggungjawab dengan menangani segera isu ini agar masalah keruntuhan moral di kalangan generasi muda tidak menjadi lebih parah.