Halaman

22 March 2012

Adik Nurulssayahmah disambut meriah pelajar dan guru




Oleh: Mohammad Ishak

Adik Nurussyahamah Taqiah Nurunnajmi,13, dari SMK Wataniah, Jertih yang baru menjuarai Program Realiti Anak-Anak Ku Musim Ke 3 anjuran JAKIM dan RTM Ahad lalu disambut meriah oleh rakan pelajar guru-guru sekolahnya semalam.

Pada majlis meraikan kejayaan iru lebih 800 pelajar sekolahnya menyambut sebaik ketibaaban beliau di perkarangan sekolah berkenaan seumapa seorang pemimpinb Negara.

Sambutan meriah yang di berikan itu sebagai menyokong pelbagai kejayaan yang diraih oleh pelajar berkenaan sekalgus mengharumkan nama sekolah dan daerah Besut.

Sempena sambutan yang dianjurkan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah itu beliau turut membuat persembahan dan bacaan al-Quran.

Kejayaan beliau dikitiraf oleh pentadbiran sekolah dan memberi gelaran pelajar itu sebagai Wirawati SMKAWA 2012 ekoran kejayaannya dalam pelbagai bidang termasuk tilawah al Quran di peringkat negara dan antarabangsa.

Tahun lepas beliau memenangi tempat ke 3 dalam Pertandingan Tilawah Al-Quran Kanak-Kanak Peringkat Dunia yang diadakan di Dubai, Qatar.