Halaman

24 March 2012

Polis Besut anjur majlis tahlil di Masjid Kampung Air Tawar


ADUN Kota Putera Muhammad Pehimi Yusof sedang berucap

Oleh: Mohammad Ishak


Sambutan Hari Polis Ke 205 peringkat daerah Besut tahun ini dimulakan dengan majlis tahlil dan doa selamat yang berlangsung di Masjid Kampung Air Tawar, Kampung Raja,malam tadi.

Majlis yang turut dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Putera, Muhamad Pehimi Yusof,Ketua Polis Daerah Besut, Superentandan Kamaruddin Mohd Zakaria serta pegawai kanan pasukan berkenaan.

Selain itu,program itu juga turut dimeriahkahkan dengan kehadiran penduduk tempatan serta anggota polis daerah itu.

Muhammad Pehimi ketika berucap selepas majlis itu gembira dengan sokongan masyarakat terhadap setiap program yang diadakan oleh pihak polis.

Katanya, sesuai dengan tema hari polis tahun ini “Komuniti Sejahtera” pemilihan masjid sebagai pusat aktiviti membabitkan polis dan masyarakat ia diharap dapat menjalin kerjasama erat antara kedua belah pihak.

“Usaha ini juga dapat menjalin semangat persefahaman dan kerjasama dalam usaha kerajaan merapatkan jentera kerajaan dengan rakyat,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Kamaruddin berkata pihaknya puas hati dengan kerjasama penduduk daerah itu terhadap pasukan Polis terutama dalam usaha membanteras jenayah.

Katanya, jawatankuasa Masjid dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselatan Kampung (JKKK) daerah Besut menjadi agensi utama membantu setiap program yang diadakan oleh polis di kawasan masing-masing.