Halaman

19 March 2012

Anwar takut rahsia, skandal terbongkar

Oleh: Kamarudin Mat Akib

Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Anwar Ibrahim, menolak penyertaan pengendali portal ‘Malaysia Today’, Raja Petra Kamarudin pada satu pentas forum antarabangsa kerana takut pelbagai skandal dan rahsianya terbongkar.

Mengikut laporan akhbar hari ini, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu bimbang maklumat yang dimiliki Raja Petra boleh menyebabkan forum tersebut yang dianjurkan Wikileaks tidak akan menyebelahinya, sekaligus membongkar pelbagai kemungkaran yang pernah beliau lakukan.

“Memang itu perangai sebenar Anwar. Beliau suka mencari publisiti murahan dan hanya berminat dengan laporan media yang menyebelahi kepentingan peribadinya,” kata bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari.

Sebelum ini, Raja Petra Kamarudin turut dijemput menyertai program itu yang bakal diadakan di Kent, England, bersama-sama Anwar bagi membincangkan isu politik semasa di Malaysia.

Bagaimanapun, mengikut laporan portal berita ‘Free Malaysia Today’, Raja Petra mendakwa pengguguran namanya daripada panel forum berkenaan dilakukan atas permintaan Anwar.

Inilah bukti terbaru betapa pemimpin pembangkang itu tidak berani berdepan dengan mereka yang sebelum ini mengenalinya secara lebih dekat, termasuk kegiatan beliau ‘di belakang tabir’.

Jika beliau berada di pihak yang benar, pentas ini boleh digunakan untuk ‘membersih nama’ beliau yang semakin tercemar dengan pelbagai kegiatan dan skandal.